De Rode Duivels zullen tijdens de vriendschappelijke wedstrijd tegen Frankrijk op dinsdag 14 augustus shirts dragen die voorzien zijn van het +logo op de mouw. Door met deze + te spelen willen de Duivels aantonen dat voetbal mensen sterker kan maken.

Deze unieke wedstrijdshirts worden geveild ten voordele van vier waardevolle projecten die gelinkt zijn aan het voetbal. Deze projecten zijn gekozen door de Football+ Foundation, de sociale pijler van het Belgisch voetbal. De komende dagen verneemt u meer over de verschillende projecten.

Supporters, bied van 8 augustus 12u tot en met 15 augustus 12u op het shirt van uw favoriete Duivel en maak kans op deze shirts, gedragen in het heetst van de strijd. Bieden kan via de officiële webshop van de Rode Duivels: shop.belgianreddevils.be. Van alle items die op de webshop verkocht worden, gaat bovendien een vast bedrag naar de Football+ Foundation.

De Duivels vervullen ook naast het veld een voorbeeldrol en zijn individueel en bij hun club reeds maatschappelijk geëngageerd. Denk maar aan Vincent Kompany als ambassadeur voor SOS Kinderdorpen of Marouane Fellaini die zijn haar grijs kleurde voor Everton in the Community.

Dat ze deze rol nu ook bij de nationale ploeg opnemen en zo goede doelen steunen stemt Jean Claude Van Rode, voorzitter van de Football+ Foundation tevreden: "We zijn verheugd dat de Rode Duivels onze oproep om hun sociale rol op te nemen en dus “+” te worden beantwoorden en zo scoren met meer dan alleen doelpunten. Met het ingezamelde geld kunnen we vier waardevolle projecten een grote duw in de rug geven."