Om tickets te kunnen kopen, moet je lid zijn van 1895. Om lid te worden van 1895, ga je naar www.fanmanagement.be en kies je de dichtstbijzijnde club uit jouw buurt.
 
 
Indien je lid wenst te worden met het oog op Euro 2016, willen we je graag goed informeren. De tickets worden immers toegewezen volgens het bestaande puntensysteem. Er kunnen geen punten meer verdiend worden, dus de kans op tickets als nieuw lid is kleiner en hangt af van het totaal aantal beschikbare tickets en het aantal aanvragen. Lid worden kan nog t.e.m. 15 januari 2016 om 12u ('s middags).
 
 
Tijdens deze campagne konden punten verdiend worden door het bijwonen van wedstrijden van de Rode Duivels, U21 en Red Flames. Hoe punten verdiend konden worden, vind je hier .
 
Aanpassingen van punten zijn niet meer mogelijk. Wanneer jouw puntentotaal niet correct was, kon je dit via de Support-knop in Fanmanagement melden. Punten voor een wedstrijd kunnen aangepast worden tot één maand na de puntentoekenning. Bv. Op 3 april werden de punten toegevoegd voor België-Cyprus, dan kunnen punten voor dei wedstrijd aangepast worden tot 3 mei.
 
 
De loting voor Euro 2016 vindt plaats op 12 december en de ticketverkoop zal starten op maandag 14 december om 12 uur en loopt tot 18 januari. Pas na de loting zal duidelijk zijn waar we zullen spelen, wie onze tegenstanders zullen zijn en hoeveel tickets er beschikbaar zijn voor elke wedstrijd. De ticketverkoop zal volledig via UEFA verlopen. Leden van 1895 zullen voor de verkoop een code ontvangen waarmee ze op het ticket-portaal van UEFA zullen kunnen. Deze code is uniek voor iedereen en elke code is slechts geldig voor 1 ticket-account. 
 
Bij de start van de verkoop zal je een account moeten aanmaken op de website van UEFA. Bij het aanvragen van het ticket heb je je individuele code nodig. 
 
 
Tickets moeten betaald worden met creditcard. Deze creditcard moet geldig zijn t.em. 08.2016. Het bedrag van al je toegekende tickets moet betaald worden in februari 2016. Indien België uitgeschakeld is, worden de tickets voor verdere rondes pas eind juli terugbetaald.
 
 
Indien er meer leden een ticket aanvragen dan er tickets beschikbaar zijn voor 1895, worden de tickets toegewezen aan de hand van het puntensysteem. De ranking is van toepassing per wedstrijd.
 
 
Je kan bestellen voor één prijscategorie per wedstrijd. Je zal wel kunnen aanduiden dat je bereid bent om een andere prijscategorie te nemen indien de vraag in die prijscategorie het aanbod overschrijdt. Om je kans op een ticket te verhogen, duid je dit best aan. Er zal naast de categorie a.h.v. een indicator (groen = weinig vraag,oranje = veel vraag,rood = zeer veel vraag) reeds aangeduid staan hoe groot de vraag is.
 
 
Neen, je moet tijdens de verkoop van 14 december 2015 tot 18 januari 2016 meteen tickets aanvragen voor alle (mogelijke) wedstrijden die je wilt bijwonen. Alle tickets worden aangerekend midden februari. Terugbetaald eind juli.
 
 
Neen, iedereen bestelt zijn eigen ticket via zijn eigen account. Er wordt wel een group-ID toegewezen aan het einde van je bestelling. Deze kan je delen met je vrienden/familie om aan te geven tijdens de bestelling dat je bij elkaar zou willen zitten. Laat dus best één iemand eerst bestellen zodat die zijn group-ID met zijn/haar vrienden/familie kan delen.  Dit is echter geen zekerheid. UEFA zal proberen de groepen samen te plaatsen.
 
 
Neen, een ticket staat altijd op naam en kan niet worden doorgegeven. Je kan dus enkel voor jezelf bestellen. Ter plaatse zal er controle gebeuren op identiteit.
 
 
In de maand mei zal UEFA de tickets of vouchers versturen. De volledige bestelling zal via koerier geleverd worden. Per bestelling zal een kost van 15 € aangerekend worden. Indien je je ticket kwijt zou geraken of indien het ticket beschadigd wordt, zullen er geen duplicaten gemaakt worden. 
 

12. Waar en wanneer worden de UEFA EURO 2016 wedstrijden gespeeld?

 
UEFA EURO 2016 zal op 10 juni 2016 worden afgetrapt en de finale wordt op 10 juli 2016 gespeeld. De wedstrijden vinden plaats in Frankrijk, in 10 verschillende gaststeden. Dit zijn de officiële stadions van UEFA EURO 2016:
 
- Stade de Bordeaux, Bordeaux;
- Stade Bollaert-Delelis, Lens Agglo;
- Stade Pierre Mauroy, Lille Métropole;
- Stade de Lyon, Lyon;
- Stade Vélodrome, Marseille;
- Stade de Nice, Nice;
- Parc des Princes, Paris;
- Stade de France, Saint-Denis;
- Stade Geoffroy Guichard, Saint-Étienne;
- Stadium de Toulouse, Toulouse. 
 
 
 
 
 

13. Hoeveel UEFA EURO 2016 tickets worden in verkoop gebracht?

 
Ongeveer 800 000 tickets zullen via de website EURO2016.fr rechtstreeks worden verkocht aan de supporters van de deelnemende nationale voetbalbonden. 
 

14. Welke verschillende types tickets zijn beschikbaar?

 
De volgende types tickets zijn beschikbaar: 
 
De Individuele Tickets laten jou toe om jouw eigen wedstrijden te combineren in functie van jouw wensen.
 
Tickets voor gehandicapte toeschouwers: een bepaald aantal tickets voor gehandicapte supporters is beschikbaar voor personen in een rolstoel of mensen die nood hebben aan gemakkelijk toegankelijke zitplaatsen. Gehandicapte toeschouwers kunnen een gratis ticket bekomen voor hun begeleider. In overeenstemming met de richtlijnen vermeld op het ticketingplatform, is een geldig invaliditeitsattest vereist op het moment van de aanvraag.
 
Gelieve te noteren dat alle tickets « conditional » zijn voor de UEFA EURO 2016 wedstrijden met rechtstreekse uitschakeling. De geldigheid van deze tickets hangt af van de prestaties van jouw team tijdens het tornooi. Zodra jouw team zich kwalificeert voor de volgende ronde van het tornooi, worden jouw bonnen (« vouchers ») geldig. Indien jouw team wordt uitgeschakeld, worden de conditional tickets ongeldig en wordt het bedrag van deze tickets teruggestort op jouw kredietkaart na afloop van het tornooi.
 

15. Hoeveel tickets kan ik aanvragen?

 
Regels van toepassing op de aanvragen van Individuele Tickets:
Je kunt (1) enkel individueel ticket (voor jezelf) aanvragen per wedstrijd.
 
Regels van toepassing op de ticketaanvragen voor gehandicapte toeschouwers:
Je kunt (1) enkel ticket per wedstrijd aanvragen voor gehandicapte toeschouwers.
Elk ticket voor een gehandicapte toeschouwer geeft recht op een gratis ticket voor de begeleider.
Een invaliditeitsattest is vereist voor elke ticketaanvraag voor gehandicapte toeschouwers.
 
Groepen:
Je kunt (1) enkel ticket aanvragen per wedstrijd. Het is niet voorzien om groepsreservaties aan te bieden, aangezien ons doel erin bestaat het grootst mogelijk aantal supporters de kans te geven om een wedstrijd van UEFA EURO 2016 bij te wonen. Je kunt niettemin een ticket aanvragen in de nabijheid van een andere supporter door dezelfde groeps-ID te gebruiken in het kader van jouw aanvraag.
 
De hospitality packages kunnen jou ook interesseren. Voor meer informatie, gelieve EURO2016.fr/hospitalité te raadplegen.
 
 

16. Wanneer begint de ticketverkoop?

 
De ticketverkoop voor UEFA EURO 2016 aan de supporters van de deelnemende nationale voetbalbonden begint op maandag 14 december 2015 om 12u00 CET. EURO2016.fr is het enige officiële verkoopkanaal. Alle aanvragen die na afloop van de verkoopfase worden ontvangen, zullen niet in overweging worden genomen. 
Het maakt niet uit of je je vroeg registreert (op 14 december 2015) of later tijdens de maand.
 

17. Wat is de prijs van de tickets? Welke zijn de beschikbare prijscategorieën?

 
Overzichtstabel van de prijzen van de Individuele Tickets:
 
 
De belasting op de toegevoegde waarde (BTW), ten bedrage van 5,5 %, zit vervat in de prijs van de tickets, dit in tegenstelling tot de verzendingskosten.
 
Alle tickets voor gehandicapte supporters zullen worden verkocht aan de prijs van categorie 4 (de goedkoopste), ongeacht de plaats in het stadion. De belasting op de toegevoegde waarde (BTW), ten bedrage van 5,5 %, zit vervat in de prijs van de tickets, dit in tegenstelling tot de verzendingskosten.
 
Gelieve te noteren dat de prijs van de tickets voor de openingswedstrijd zal worden verhoogd voor de beide betrokken teams (Frankrijk en het team dat zal worden uitgeloot).
Categorie 1: EUR 450
Categorie 2: EUR 290
Categorie 3: EUR 140
Categorie 4: EUR 50
 

18. Waar bevinden zich de verschillende categorieën in de stadions?

 
De tickets voor UEFA EURO 2016 situeren zich op vier verschillende plaatsen in het stadion. De exacte plaatsing van de categorieën hangt af van de precieze configuratie van elk stadion.
Gelieve te noteren dat de zitplaatsen bestemd voor de supporters van de deelnemende nationale ploegen zich in de hoeken van het stadion zullen bevinden. Hieronder vind je de verdeling van de verschillende categorieën in deze zones.
 
 
De tickets voor gehandicapte toeschouwers geven toegang tot plaatsen die zich in verschillende zones van het stadion bevinden. Ongeacht hun ligging, zijn deze plaatsen altijd gemakkelijk toegankelijk en worden ze aangeboden in prijscategorie 4.

 

19. Waarom zijn de tickets voor de openingswedstrijd duurder dan de tickets voor de andere groepswedstrijden?

 
De tickets voor de openingswedstrijd geven de houders ervan de mogelijkheid om de openingsceremonie van UEFA EURO 2016 bij te wonen, die net voor de openingswedstrijd zal plaatsvinden op vrijdag 10 juni 2016 in het Stade de France (Saint-Denis). Om deze reden zijn de tickets voor de openingswedstrijd duurder dan de tickets voor de andere groepswedstrijden.

 

20. Is het mogelijk om tickets met korting te bekomen?

 
Er bestaan geen tickets met korting voor particuliere groepen.
 

21. Hebben kinderen recht op een korting?

 
Gelieve te noteren dat er geen tickets met korting bestaan voor particuliere groepen. Er wordt dus geen korting toegepast op de ticketprijzen voor kinderen, ongeacht hun leeftijd.

 

22. Kan ik de dag van de wedstrijd tickets kopen aan het stadion?

 
Neen. Om veiligheidsredenen zal het niet mogelijk zijn om de dag van de wedstrijd tickets te kopen aan het stadion.
 

23. Worden er tickets aangeboden aan gehandicapte supporters? 

 
Tickets voor gehandicpate toeschouwers zijn beschikbaar voor elke UEFA EURO 2016 wedstrijd, dit voor personen die nood hebben aan een gemakkelijk toegankelijke zitplaats. In elk UEFA EURO 2016 stadion zijn twee types tickets beschikbaar voor gehandicapte toeschouwers, een type voor de toeschouwers in een rolstoel en een ander met gemakkelijk toegankelijke zitplaatsen.
 
Een invaliditeitsattest is vereist op het moment van de aanvraag.
 

24. Wat is een plaats voor een toeschouwer in een rolstoel? 

 
De plaatsen voor toeschouwers in een rolstoel zijn bestemd voor gehandicapte personen die een manuele of elektrische roelstoel gebruiken om zich te verplaatsen. Deze plaatsen bevinden zich in het algemeen in de nabijheid van de toegankelijke installaties in elk stadion. 
 

25. Wat is een gemakkelijk toegankelijke plaats?

 
De gemakkelijk toegankelijke plaatsen zijn bestemd voor de gehandicapte personen die geen rolstoel gebruiken, maar nood hebben aan een gemakkelijk toegankelijke zitplaats in de nabijheid van de toegankelijke installaties. Deze plaatsen zijn geschikt voor de personen met beperkte mobiliteit die nood hebben aan een toegang zonder trappen of met een beperkt aantal trappen, voor personen vergezeld van een blindegeleidehond of assistentiehond, alsook voor de personen die in zones wensen te zitten die specifiek zijn bestemd voor gehandicapte toeschouwers. 
 

26. Zijn er tickets beschikbaar voor de begeleiders van gehandicapte personen?

 
Naargelang de noden en onder voorbehoud van voorlegging van een geldig invaliditeitsattest, zal een gratis ticket worden toegekend aan de begeleider van een supporter die houder is van een geldig ticket voor gehandicapte toeschouwers (plaats voor toeschouwers in een rolstoel of gemakkelijk toegankelijke plaats).
 

27. Wat is een geldig « invaliditeitsattest » in het kader van mijn aanvraag?

 
De personen die tickets aanvragen voor gehandicapte toeschouwers moeten bewijzen voor deze tickets in aanmerking te komen. Je dient een « invaliditeitsattest » bij te voegen dat in het algemeen en veelal wordt aanvaard in jouw land van herkomst. Uit respect voor de andere supporters vragen we jou om enkel tickets voor gehandicpate toeschouwers aan te vragen indien je echt nood hebt aan een gemakkelijk toegankelijke plaats.
 

28. Zullen de tickets nominatief zijn?

 
Ja. De aanvragers moeten alle inlichtingen meedelen, onder andere hun voornaam, naam en geboortedatum. Indien een aanvrager foutieve informatie doorgeeft, behoudt EURO 2016 SAS zich het recht voor om de aanvraag te verwerpen of, indien nodig, de aanvrager de toegang tot het stadion te verbieden, zonder recht te hebben op enige vorm van terugbetaling. De betreffende tickets zullen worden geannuleerd.
 

29. Hoe worden de tickets toegewezen? 

 
Indien de vraag het aanbod overstijgt (wat zeer waarschijnlijk het geval zal zijn), zullen alle geldige aanvragen, die voor het einde van de verkoopfase werden ontvangen, in beschouwing worden genomen in het kader van het toekenningsproces, op basis van regels enkel bepaald door de Koninklijke Belgische Voetbalbond in overeenstemming met het toepasbaar recht en op basis van een getrouwheidsprogramma van de Koninklijke Belgische Voetbalbond. In een tweede fase zal, indien nodig, worden overgegaan tot een loting krachtens het toepasbaar recht.
 

30. We wensen onze commerciële partners uit te nodigen op UEFA EURO 2016. Is het mogelijk om hospitality packages aan te kopen?

 
De verkoop van commerciële hospitality packages is al van start gegaan. Indien je meer informatie wenst, gelieve EURO2016.fr/hospitalité te raadplegen.
 

31. Mogen de tickets voor commerciële doeleinden worden gebruikt, bijvoorbeeld als prijs in het kader van een wedstrijd of als element van een reispakket?

 
Het commerciële gebruiksrecht van de tickets werd exclusief toegewezen aan de officiële sponsors van UEFA EURO 2016. Om deze reden mogen de tickets niet worden gebruikt voor commerciële doeleinden, met inbegrip van de promotie, de reclame, en het gebruik als prijs van een wedstrijd of loterij, of als een van de elementen van een reispakket (waarbij de vlucht, het hotel en de tickets bijvoorbeeld worden gecombineerd).

 

32. Hoe kan ik UEFA EURO 2016 tickets aanvragen? Kan ik tickets bekomen via online biedingen of een ruilwebsite? Zijn dit officiële tickets?

 
De UEFA EURO 2016 tickets voor de individuele supporters kunnen enkel officieel worden aangekocht via de website EURO2016.fr
De aan het publiek aangeboden producten door andere maatschappijen of op andere platformen dan EURO2016.fr, maken geen deel uit van het officieel ticketverkoopprogramma van UEFA EURO 2016. UEFA benadrukt dat geen enkel ticket zal worden verdeeld via agentschappen of andere tussenpersonen en verzoekt de supporters bijgevolg om zich niet te laten misbruiken door de verkopers op de zwarte markt, die niet enkel buitensporige prijzen vragen, maar vaak ook niet in het bezit zijn van de tickets die ze beweren te verkopen. 
 

33. Hoe tickets aanvragen?

 
Indien je al een account hebt geregistreerd op EURO2016.fr, heb je toegang tot het ticketingplatform van jouw nationale voetbalbond door jouw bestaande ID te gebruiken.
Indien je nog geen account hebt, gelieve het platform van jouw bond te selecteren en een account aan te maken.
Vous pouvez uniquement demander des billets en ligne à partir du maandag 14 december 2015 om 12u00 CET op de website EURO2016.fr.
 

34. Wie kan tickets aanvragen?

 
In overeenstemming met de Algemene voorwaarden van de dienst ticketing voor de supporters van de deelnemende nationale voetbalbonden, zal elke aanvrager van wedstrijdtickets voor UEFA EURO 2016 ten volle 18 jaar oud moeten zijn.
 
Om toegang te hebben tot het UEFA EURO 2016 ticketingplatform bestemd voor de Koninklijke Belgische Voetbalbond, moet je voldoen aan volgend criterium:
- Lid zijn van de supportersclub van de Koninklijke Belgische Voetbalbond.
 
De aanvragen ingediend door of voor personen met een stadionverbod door nationale voetbalbonden of andere overheden, zullen worden verworpen. Hetzelfde geldt voor de aanvragen ingediend door personen die gekend staan voor het verstoren van de veiligheid tijdens eerdere wedstrijden.
 

35. Welke informatie moet ik communiceren in het kader van mijn aanvraag?

 
De aanvragers moeten de volgende persoonlijke informatie meedelen:
- familienaam, voornaam, adres (straatnaam, postcode, stad en land), geboortedatum, nationaliteit, paspoort-/identiteitskaartnummer, emailadres, telefoonnummer.
Ze dienen bovendien de volgende betalingsinformatie te vervolledigen:
- kredietkaartnummer (Visa/MasterCard), naam (die wordt vermeld op de kaart), vervaldatum (mm/jj).
 

36. Hoe worden mijn persoonlijke gegevens beschermd?

 
UEFA verbindt zich ertoe, in het kader van zijn activiteiten en in overeenstemming met de vigerende wetgeving op vlak van gegevensbescherming, de bescherming, de vertrouwelijkheid en de beveiliging van jouw persoonlijke gegevens te verzekeren, alsook jouw privacy na te leven. UEFA heeft ter zake strikte bepalingen aangenomen, uitgevaardigd in het Beschermingsbeleid van de persoonlijke gegevens van de UEFA EURO 2016TM ticketing, hier beschikbaar.
 
De persoonlijke gegevens ingevuld bij de inschrijving op de website van UEFA EURO 2016™ worden door UEFA bewaard in een database waarvan de software zich in Zwitserland bevindt, en behandeld in overeenstemming met de wetgeving betreffende de gegevensbescherming, onder andere de Federale wet betreffende de gegevensbescherming van 19 juni 1992, erkend door de Europese Commissie als zijnde een voldoende bescherming op vlak van persoonlijke gegevens. Deze database en software geven alle noodzakelijke garanties om de persoonlijke gegevens te beschermen. 
 
Deze gegevens zullen niet worden meegedeeld aan derden zonder jouw uitdrukkelijke toestemming of enkel, voor de succesvolle ticketaanvragen, aan de Koninklijke Belgische Voetbalbond, de verantwoordelijken op vlak van veiligheid en toegang tot de stadions, alsook aan de Franse autoriteiten en binnen de grenzen noodzakelijk om hun taken te vervullen tijdens UEFA EURO 2016™.
 
In het kader van de succesvolle aanvragen worden de persoonlijke gegevens ingevuld bij de inschrijving op de website van UEFA EURO 2016™ bovendien enkel bewaard tijdens de duur van de UEFA EURO 2016™ eindfase, behalve indien hun gebruik later noodzakelijk is in het kader van lopende administratieve of gerechtelijke procedures met betrekking tot de UEFA EURO 2016™ eindfase.
 
Je kunt de rechtzetting, de wijziging of de schrapping van jouw persoonlijke gegevens vragen door hier te klikken en het toegankelijke contactformulier in te vullen.
 

37. Heeft het moment van verzending van mijn aanvraag een invloed op mijn kansen om tickets te bekomen?

 
Het maakt geen verschil of je jouw aanvraag nu vroeg of later tijdens de verkoopfase indient. Alle geldige aanvragen ontvangen tijdens de verkoopfase hebben dezelfde kansen tot slagen.
 

38. Kan ik tickets reserveren voor groepen (meer dan een persoon)?

 
Je kunt (1) enkel ticket per wedstrijd aanvragen. Groepsreservaties zijn niet mogelijk, aangezien ons doel erin bestaat om het grootst mogelijk aantal aanvragers de kans te geven de UEFA EURO 2016 wedstrijden bij te wonen. 
Je kunt niettemin vragen om in de nabijheid van jouw vrienden te worden geplaatst als ze een afzonderlijke aanvraag indienen. Na indiening van zijn/haar aanvraag, ontvangt elke aanvrager een bevestigingsmail met een individuele groeps-ID. Deze ID staat tevens vermeld in het overzicht dat verschijnt na de verzending van de aanvraag. Je kunt deze ID delen met jouw vrienden die tevens tickets aanvragen opdat ze kunnen aangeven dat ze in jouw nabijheid wensen te zitten.
 
De hospitality packages kunnen jou misschien ook interesseren. Indien je meer informatie wenst, raadpleeg dan zeker EURO2016.fr/hospitalité.
 

39. Wat moet ik doen indien ik mijn paswoord ben vergeten?

 
Indien je jouw paswoord bent vergeten, gebruik dan de link « Paswoord vergeten? » in het verbindingsvenster. Het emailadres ingevuld in het kader van jouw aanvraag zal worden gebruikt om een nieuw paswoord te creëren dat jou toegang zal geven tot jouw ticketingaccount. Na verbinding met jouw nieuw paswoord zul je dit kunnen wijzigen door op jouw naam te klikken bovenaan rechts op de pagina van jouw aanvraag en nadien « Wijzig jouw paswoord » te selecteren. Geef jouw nieuw paswoord in en klik op « Wijzigen ».
 
Indien je geen nieuw paswoord ontvangt via email, gelieve dan de parameters van jouw postvak IN te willen controleren en ervoor te zorgen dat je emails verstuurd door noreply@uefa.com kunt ontvangen, want het is mogelijk dat jouw messenger de emails van dit adres als ongewenste mail heeft geklasseerd. Indien je een geïntegreerde messengersoftware zoals Outlook gebruikt, gelieve te willen noteren dat dit programma de emails van noreply@uefa.com automatisch kan hebben doorgestuurd naar het dossier ongewenste mail. Dit zou kunnen verklaren waarom de email met jouw nieuw paswoord niet in jouw postvak IN is beland.

 

40. Hoe kan ik mijn paswoord wijzigen?

 
Je kunt jouw paswoord wijzigen door in te loggen op jouw account op het ticketingplatform, en dit door jouw aanvraag te raadplegen en nadien op jouw naam te klikken bovenaan rechts op de pagina en « Wijzig jouw paswoord » te selecteren. Geef jouw nieuw paswoord in en klik op « Wijzigen ».
 

41. Hoe kan ik mijn aanvraag wijzigen?

 
Je hebt de mogelijkheid om jouw aanvraag op elk moment te wijzigen tot het einde van de verkoopfase, zolang het totaal aantal gevraagde tickets de vastgelegde grenzen niet overschrijdt en de toepasbare regels worden nageleefd. Je kunt jouw paswoord tevens wijzigen op het ticketingplatform.
 
Gelieve te noteren dat indien je jouw betalingsinformatie wenst te wijzigen, je jouw ticketaanvraag dient te annuleren. Je kunt nadien een nieuwe ticketaanvraag indienen door andere betalingsinformatie in te vullen.
 

42. Ik heb elementen van mijn aanvraag gewijzigd, maar deze aanpassingen werden niet geregistreerd. Wat moet ik doen?

 
Indien je de ticketaanvraag wijzigt, dien je te klikken op « Gewijzigde aanvraag indienen » onderaan de pagina. Indien je uitlogt of het venster sluit zonder te klikken op « Gewijzigde aanvraag indienen », zullen jouw wijzigingen niet worden opgeslagen. 
 
Zodra je jouw gewijzigde aanvraag hebt ingediend, krijg je een email die de uitgevoerde wijzigingen bevestigt.
 

43. Ik heb per vergissing tickets geselecteerd voor gehandicapte toeschouwers. Hoe kan ik mijn aanvraag wijzigen?

 
Indien je per vergissing tickets voor gehandicapte toeschouwers hebt aangevraagd zonder hiervoor in aanmerking te komen, gelieve in te loggen op het ticketingplatform waar je jouw aanvraag zal kunnen annuleren en een nieuwe indienen.
 
Met behulp van jouw emailadres en paswoord kun je inloggen op jouw account, toegang krijgen tot jouw aanvraag en deze wijzigen tot het einde van de verkoopfase.
Indien je jouw ticketaanvraag wenst te wijzigen, gelieve te noteren dat deze wijzigingen pas geregistreerd zullen worden na te hebben geklikt op « Gewijzigde aanvraag indienen » onderaan de pagina. Indien je uitlogt of het venster sluit zonder op « Gewijzigde aanvraag indienen » te klikken, zullen jouw wijzigingen niet worden opgeslagen.
 
N.B.: indien je jouw betalingsinformatie wenst te wijzigen, dien je jouw ticketaanvraag te annuleren. Je kunt nadien een nieuwe ticketaanvraag indienen door andere betalingsinformatie in te vullen.
 
Het is enkel mogelijk om jouw aanvraag te wijzigen voor het einde van de verkoopfase.
 

44. Hoe kan ik mijn aanvraag annuleren?

 
Je hebt toegang tot jouw ticketaanvraag, kunt deze wijzigen of zelfs annuleren op het ticketingplatform met behulp van jouw emailadres en paswoord. Indien je geen tickets meer wenst aan te vragen, heb je tijd tot het einde van de verkoopfase om alle geselecteerde tickets uit jouw aanvraag te verwijderen.
Om jouw aanvraag te annuleren, klik op « Aanvraag aanmaken of wijzigen ». Zodra de aanvraag geopend is, kun je klikken op « Aanvraag annuleren » onderaan de pagina. Je krijgt nadien een email die de annulering bevestigt.
 
Gelieve te noteren dat na de sluiting van de verkoopfase het ticketingplatform gesloten zal zijn. Je hebt er nog toegang toe om de status van jouw aanvraag te raadplegen, maar er zal geen enkele wijziging meer aan kunnen worden aangebracht.
 

45. Kan ik mijn plaats kiezen?

 
De verschillende categorieën tickets stemmen overeen met verschillende zones in het stadion. Het is echter niet mogelijk om een zitje in het bijzonder uit te kiezen.
Tickets toegekend via verschillende aanvragen kunnen recht geven op naast elkaar gelegen zitplaatsen, enkel als ze van dezelfde categorie zijn en indien de aanvragers dezelfde groeps-ID hebben gebruikt.
 
De grafiek hieronder geeft de verdeling van de verschillende prijscategorieën in een stadion weer. Elke hoek is bestemd voor een deelnemende nationale poeg. Gelieve te noteren dat de exacte configuratie kan variëren in functie van het stadion waar de wedstrijd wordt gespeeld.
 
 
 

46. Ik slaag er niet in om de status van mijn aanvraag te raadplegen op het ticketingplatform. Wat moet ik doen?

 
Je kunt de status van jouw aanvraag raadplegen door in te loggen op het ticketingplatform. Je hebt hiertoe jouw emailadres en paswoord nodig. Indien je al hebt ingelogd op het ticketingplatform en jouw paswoord hebt gewijzigd, moet je jouw nieuw paswoord gebruiken om in te loggen. Indien je zelfs met de correcte inloggegevens er niet in slaagt om in te loggen, kan er een technisch probleem zijn. Probeer het in dit geval later opnieuw en/of contacteer ons via het volgende contactformulier.
 

47. Wat is de status van mijn aanvraag? Hoe weet ik of mijn aanvraag werd weerhouden?

 
Indien je de aanvraag online correct invult en op de knop « Mijn aanvraag indienen » klikt, wordt jouw ticketaanvraag verstuurd. Daarenboven zal je een email ontvangen die de ontvangst van jouw aanvraag bevestigt op het emailadres ingevuld bij jouw aanvraag.
Je kunt de status van jouw aanvraag online raadplegen op het ticketingplatform. Je kunt jouw aanvraag tevens updaten en wijzigen op hetzelfde platform.
 
Indien je geen bevestigingsmail ontvangt, gelieve dan de parameters van jouw postvak IN te willen controleren en ervoor te zorgen dat je emails verstuurd door noreply@uefa.com kunt ontvangen, want het is mogelijk dat jouw messenger de emails van dit adres als ongewenste mail heeft geklasseerd. Indien je een geïntegreerde messengersoftware zoals Outlook gebruikt, gelieve te willen noteren dat dit programma de emails van noreply@uefa.com automatisch kan hebben doorgestuurd naar het dossier ongewenste mail. Dit zou kunnen verklaren waarom de email met jouw nieuw paswoord niet in jouw postvak IN is beland. Gelieve tevens te controleren dat het ingevulde emailadres correct is. Indien je de email nog steeds niet terugvindt, gelieve in te loggen op het platform en jouw aanvraag te raadplegen na 29 februari 2016 om de status ervan te controleren.
 
 

48. Zal mijn aanvraag worden aanvaard indien ik weiger om mijn gegevens voor commerciële doeleinden ter beschikking te stellen?

 
Ja, jouw aanvraag zal worden aanvaard ongeacht het akkoord betreffende het commercieel gebruik van de persoonlijke gegevens. Op het einde van de aanvraagprocedure kun je aangeven of je toelating geeft aan de dienst Marketing van UEFA en de officiële UEFA partners om jouw persoonlijke gegevens voor commerciële doeleinden te gebruiken. Deze toelating is uiteraard facultatief en speelt geen enkele rol in de aanvaarding van jouw aanvraag.
 

49. Waarom moet ik een telefoonnummer invullen bij mijn aanvraag?

 
Op het moment van indiening van jouw aanvraag moet je minstens een telefoonnummer meedelen opdat we jou, indien nodig, snel zouden kunnen contacteren in het kader van jouw aanvraag. We kunnen een betere dienstverlening verzekeren als we in staat zijn om jou telefonisch te contacteren.
 
 
Bij de ontwikkeling van het platform hebben we ervoor gezorgd enkel standaardfuncties te gebruiken die correct worden weergegeven in de verschillende navigators die overal ter wereld worden gebruikt. Het kan uitzonderlijk gebeuren dat een webpagina weergaveproblemen vertoont, maar deze problemen zullen enkel een weerslag hebben op het visueel aspect van de pagina en niet op de functionaliteit ervan. We raden jou aan JavaScript te activeren om over alle functies van de website te kunnen beschikken. Gelieve te noteren dat het gebruik van automatische vertaaltools de werking van het platform kan ontregelen.
 
 
Het is aanbevolen JavaScript te activeren, zo niet zullen bepaalde functies van de website niet beschikbaar zijn. Een bijhorend bericht zal worden weergegeven op de betreffende pagina’s.
Indien je een aanvraag wenst in te dienen, moet je de cookies toestaan. Indien je vragen hebt bij de vertrouwelijkheid, kun je de automatische instelling van de cookies voor alle websites vermijden door jouw navigator te vragen een bericht te versturen om elke cookie te aanvaarden. Deze wijzigingen kunnen worden aangebracht in de veiligheidsparameters van jouw navigator.
 
 
 
Indien je algemene vragen hebt over jouw aanvraag, is het mogelijk dat de antwoorden in deze sectie worden weergegeven. Indien je het antwoord op jouw vraag niet vindt, kun je ons contacteren per email via het volgende contactformulier. Je kunt ons ook telefonisch om ticketinginformatie vragen via het nummer 01 82 52 2016 (tarief per minuut tegen de prijs van een lokale oproep) vanuit Frankrijk of +33 1 82 52 2016 vanuit een ander land (tarief per minuut tegen de prijs van een oproep naar Frankrijk vanaf een vast toestel) van maandag tot vrijdag, van 9u00 tot 18u00 CET. Alle informatie wordt in drie talen (Duits, Engels, Frans) meegedeeld.
Indien je een vraag in een andere taal wenst te stellen, gelieve jouw nationale voetbalbond rechtstreeks te contacteren.
 
 
 
Indien je tickets krijgt toegewezen, zal de betaling in euro worden uitgevoerd en enkel via kredietkaart (MasterCard of Visa). De kredietkaarten van de weerhouden aanvragers zullen automatisch en onmiddellijk worden gedebiteerd, wat de transactie zal afsluiten. De aanvragers moeten erover waken dat het beschikbaar saldo op hun kredietkaart voldoende is.
We raden jou aan om een kredietkaart te gebruiken die minimum geldig is tot 31 augustus 2016, opdat UEFA een terugbetaling zou kunnen uitvoeren indien je conditional tickets zou hebben aangekocht voor de wedstrijden met rechtstreekse uitschakeling en jouw team is uitgeschakeld voor aanvang van de wedstrijd in kwestie. Indien de betaling mislukt, zal de aanvraag automatisch worden geannuleerd en zullen de tickets opnieuw worden toegewezen. Er zal geen tweede poging mogelijk zijn. De resultaten van het toewijzingsproces van de tickets zullen uiterlijk op 29 februari 2016 worden aangekondigd.
 
De debiteur is UEFA - EURO 2016 – Avenue Kleber 112 – 75773 - Paris Cedex 16 – 1260. De identiteit van de handelaar zoals weergegeven op jouw bankrekeningafschriften is 101301211.
 
 
 
Alle aanvragers moeten hun tickets in euro betalen (EUR).
 
 
In overeenstemming met de vigerende Franse wetgeving zal een BTW percentage van 5,5 % worden toegepast. Deze BTW zit vervat in de ticketprijzen.
 
 
Indien je tickets krijgt toegewezen, zal de betaling in euro worden uitgevoerd (EUR). Je dient de richtlijnen en de in de bevestigingsmail bepaalde termijnen na te leven.
Alle klanten moeten hun tickets met een kredietkaart betalen.
Het is niet mogelijk om in verschillende schijven te betalen.
 
De betaling van de tickets (individuele en voor gehandicapte toeschouwers) zal bij toewijzing worden uitgevoerd. 
 
 
 
Indien jouw aanvraag wordt weerhouden of gedeeltelijk wordt aanvaard, zul je alle tickets moeten betalen die jou werden toegewezen. Gelieve te noteren dat na sluiting van de verkoopfase het ticketingplatform zal worden afgesloten. In dit stadium zul je nog steeds het overzicht van jouw aanvraag kunnen raadplegen, maar het aantal aangevraagde tickets zal niet meer gewijzigd kunnen worden. Je vindt alle andere noodzakelijke informatie in de bevestigingsmail.
 
 
 
Je kunt slechts een prijscategorie per wedstrijd selecteren. Indien in een bepaalde prijscategorie de vraag lager is dan het aantal beschikbare tickets, zullen de overblijvende tickets worden toegekend aan aanvragers waarvan de aanvraag niet werd weerhouden in de categorie die ze initieel hadden gekozen, maar die ook hebben aangegeven tickets van een andere categorie te willen ontvangen.
 
Je kunt jouw kansen op het bekomen van tickets verhogen door te aanvaarden tickets van een andere categorie te ontvangen. We zullen jou enkel tickets toekennen van de onmiddellijk hogere of lagere categorie.
 
 
 
Indien je jouw betalingsinformatie wenst te wijzigen, dien je jouw ticketaanvraag te annuleren. Je kunt nadien een nieuwe ticketaanvraag indienen door andere betalingsinformatie in te vullen.
 
Gelieve te noteren dat na afloop van de verkoopfase het ticketingplatform zal worden afgesloten. Je hebt hier toegang toe en kunt er de status van jouw aanvraag raadplegen, zonder er echter nog wijzigingen te kunnen aanbrengen.
 
 
 
Indien je tickets krijgt toegewezen, zal EURO 2016 SAS jouw betaling behandelen na afloop van het toewijzingsproces. Je vindt alle andere noodzakelijke informatie in de bevestigingsmail. 
We geven jou de goede raad om contact op te nemen met jouw bank om er zeker van te zijn dat het verschuldigde bedrag van jouw kredietkaart zal kunnen worden gedebiteerd. Opgelet: jouw bank kan een limiet hebben bepaald voor elektronische handelstransacties die lager ligt dan de limiet van jouw kredietkaart.
De debiteur is UEFA - EURO 2016 – Avenue Kleber 112 – 75773 - Paris Cedex 16 – 1260. De identiteit van de handelaar zoals weergegeven op jouw bankrekeningafschriften is 101301211.
 
 
 
Indien jouw kredietkaart of bankrekening niet kan worden gedebiteerd met het bedrag van de factuur, of in geval van annulering van de betaling, ongeacht de reden hiervoor, door jouw bank, zal jouw aanvraag worden geannuleerd.
 
We geven jou de goede raad om contact op te nemen met jouw bank om er zeker van te zijn dat het verschuldigde bedrag van jouw kredietkaart zal kunnen worden gedebiteerd. Opgelet: jouw bank kan een limiet hebben bepaald voor elektronische handelstransacties die lager ligt dan de limiet van jouw kredietkaart.
 
De debiteur is UEFA - EURO 2016 – Avenue Kleber 112 – 75773 - Paris Cedex 16 – 1260. De identiteit van de handelaar zoals weergegeven op jouw bankrekeningafschriften is 101301211.
 
 
 
De tickets zullen worden geproduceerd en verstuurd voor het einde van de maand mei 2016. Ze zullen worden verstuurd naar het leveringsadres ingevuld bij de aanvraag, op voorwaarde dat de betaling tijdig en integraal is ontvangen in overeenstemming met de richtlijnen opgenomen in de bevestigingsmail. 
 
Gelieve te noteren dat voor de tornooiwedstrijden met rechtstreekse uitschakeling je bonnen (« vouchers ») zal ontvangen die moeten worden ingewisseld voor tickets, dit voor aanvang van de wedstrijd in een van de inwisselpunten van de bonnen (« Voucher Exchange Point ») van de betrokken speelstad, op voorlegging van de vereiste documenten. Gedetailleerde informatie over de inwisselprocedure zullen samen met de bonnen worden meegedeeld.
 
Ongeacht de reden hiervoor, zal geen enkel duplicaat door EURO 2016 SAS worden afgeleverd. Na levering/overhandiging aan de Koper, kan EURO 2016 SAS geenszins verantwoordelijk worden gesteld voor het verlies, de diefstal, de beschadiging of de ongeldigheid van het/de Ticket(s). EURO 2016 SAS zal in het bijzonder geen enkele terugbetaling van Tickets moeten uitvoeren, noch de Tickets moeten laten herdrukken. 
 
 
 
De volgende verzendingskosten zullen worden gefactureerd voor de verzending van de tickets naar het adres dat je hebt ingevuld bij jouw aanvraag: 
 
Frankrijk Metropool: EUR 8
Andere zones: EUR 15
 
Ook indien je meerdere aanvragen indient tijdens de verkoopfase, zullen deze kosten slechts eenmaal worden gefactureerd.
De tickets zullen voor eind mei 2016 worden verzonden naar het adres aangegeven in jouw aanvraag.
 
Gelieve te noteren dat voor de tornooiwedstrijden met rechtstreekse uitschakeling je bonnen (« vouchers ») zal ontvangen die moeten worden ingewisseld voor tickets, dit voor aanvang van de wedstrijd in een van de inwisselpunten van de bonnen (« Voucher Exchange Point ») van de betrokken speelstad.
 
 
 
De tickets toegewezen voor 1 april 2016 zullen worden geproduceerd en verstuurd voor het einde van de maand mei 2016. Ze zullen worden verstuurd naar het leveringsadres ingevuld bij de aanvraag, op voorwaarde dat de betaling tijdig en integraal is ontvangen in overeenstemming met de richtlijnen opgenomen in de bevestigingsmail. 
Ongeacht de reden hiervoor, zal geen enkel duplicaat door EURO 2016 SAS worden afgeleverd. EURO 2016 SAS kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor het verlies van tickets of een laattijdige ontvangst wegens het slecht functioneren of een onderbreking van de postdiensten.
 
 
 
De postcode is verplicht, want deze informatie is noodzakelijk om een correcte verzending van de tickets te kunnen verzekeren. Indien je echter in een zone zonder postcode verblijft, gelieve dan jouw landcode in te vullen in het bijhorende veld (voorbeeld: IE voor Ierland), zo niet zal je jouw aanvraag niet kunnen indienen.
 
 
 
Ongeacht de reden hiervoor, zal geen enkel duplicaat door EURO 2016 SAS worden afgeleverd. EURO 2016 SAS kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor het verlies van tickets of een laattijdige ontvangst wegens het slecht functioneren of een onderbreking van de geselecteerde koerierdiensten.
 
 
 
Gelieve zorg te dragen voor jouw tickets en ze te bewaren op een veilige plaats. Het blootstellen aan water, vuil, warmte of zon kan ze beschadigen. Indien een deel van een ticket onleesbaar wordt, zal de houder ervan de toegang tot het stadion kunnen worden geweigerd. Ongeacht de reden hiervoor, zal geen enkel duplicaat door EURO 2016 SAS worden afgeleverd.
 
 
 
Het ticketingplatform is beschikbaar in drie talen: Duits, Engels en Frans.
 
 
 
De bewegwijzering van de stadions zal beschikbaar zijn in twee talen: Engels en Frans.
 
 
 
Er is geen minimumleeftijd voor de kinderen die de wedstrijden wensen bij te wonen. Gelieve niettemin te noteren dat de toegang tot het stadion pas mogelijk zal zijn op voorlegging van een geldig ticket voor elke persoon, ongeacht de leeftijd.
 
 
 
De toegang tot het stadion zal pas mogelijk zijn op voorlegging van een geldig ticket voor elke persoon, ongeacht de leeftijd.
Alle kinderen moeten dus in het bezit zijn van een geldig ticket om toegang te hebben tot het stadion en er zal hen bijgevolg een individuele plaats worden toegewezen.
 
72. Zullen in elk stadion parkings en bereikbare toegangspunten beschikbaar zijn (voor personen met een handicap)?
 
Toegankelijke kiss and ride zones zullen op elke site worden aangeboden, en een bepaald aantal toegankelijke parkeerplaatsen (voor gehandicapte personen) zal worden voorzien. Een parkeertoelating zal in de mate van het mogelijke worden afgeleverd met de tickets voor gehandicapte toeschouwers. Gelieve te noteren dat noch de kiss and ride zones noch de toegankelijke parkeerplaatsen toegankelijk zullen zijn zonder een parkeertoelating en geldig ticket voor de wedstrijd. 
 
Toegankelijke ingangen (voor gehandicapte personen) zullen beschikbaar zijn in elk stadion en een duidelijke internationale bewegwijzering zal de ingangen, installaties en toegankelijke plaatsen aangeven. Toegankelijkheidsinformatie zal tevens worden meegedeeld met de tickets voor gehandicapte toeschouwers en gepubliceerd op de UEFA EURO 2016 website. Andere toegankelijkheidsinformatie die verduidelijkt hoe men zich kan verplaatsen in elke gaststad, zullen ter beschikking worden gesteld op de website van het Centre pour l'accès au football en Europe (CAFE) in het kader van het project « Respect de l'accès pour tous » van UEFA EURO 2016. 
 
73. Zullen slechtziende of blinde supporters kunnen beschikken over audiocommentaar?
 
Rechtstreekse beschrijvende audiocomentaar zal normaliter worden aangeboden aan slechtziende of blinde toeschouwers tijdens elke UEFA EURO 2016 wedstrijd. Ook al verkiezen bepaalde blinde supporters gemakkelijk toegankelijke zitplaatsen, zouden alle supporters, ongeacht hun plaats in het stadion, het commentaar bij elke wedstrijd moeten kunnen volgen via hun persoonlijke radio voorzien van oortjes of via hun GSM. De FM frequentie van de uitzending zal de dag van de wedstrijd voor elk stadion worden gecommuniceerd en gepubliceerd op de websites van UEFA EURO 2016 en het CAFE.
De audiobeschrijving zal in het Frans worden aangeleverd.
 
74. Waar kan ik de regels raadplegen met betrekking tot de veiligheid in de stadions?
 
Het Stadionreglement voor UEFA EURO 2016 is hier beschikbaar.
 
75. Zijn bepaalde voorwerpen verboden in het stadion?
 
Behoudens toestemming van UEFA, de Fédération Française de Football (FFF) en/of EURO 2016 SAS, in voorkomend geval, zijn de volgende voorwerpen verboden binnen het stadion:
 
(a) elk voorwerp dat als wapen kan dienen (snijdend, scherp voorwerp dat ook als dolk kan worden gebruikt) of als projectiel, onder andere grote paraplu’s, helmen en andere onpraktische voorwerpen, zoals ladders, stoelen, plooistoelen, dozen, grote tassen, rugzakken, valiezen en sporttassen. De kwalificatie « onpraktisch » is in principe van toepassing op voorwerpen groter dan 25 cm x 25 cm x 25 cm of die in het Stadion niet onder de zitplaats kunnen worden weggeborgen; 
 
(b) flessen, kruiken of blikken van elke aard en andere plastic voorwerpen, glas of ander breekbaar materiaal of in glas niet securit, tenzij herbruikbare UEFA EURO 2016 cups of voorwerpen waarvan de medische rechtvaardiging behoorlijk is vastgesteld; 
 
(c) vuurwerk, Bengaals vuur, rookpoeder, rookbommen en andere pyrotechnische middelen;
 
(d) gas sprays, bijtende / brandbare stoffen, kleurstoffen of houders die stoffen bevatten die schadelijk zijn voor de gezondheid of zeer ontvlambaar;
 
(e) laserpennen;
 
(f) vliegende voorwerpen; 
 
(g) alle wapens; 
 
(h) alle alcoholische dranken, drugs, stimulerende middelen en psychotropen (behalve noodzakelijke substanties om behoorlijk vastgestelde medische redenen); 
 
(i) alle aanstootgevende, racistische, xenofobe, seksistische (tegen mannen of vrouwen), religieuze, politieke of andere verboden / illegale materialen, met inbegrip van discriminerende propaganda; 
 
(j) alle promotionele of commerciële artikelen of materialen, zoals banners, borden, symbolen en brochures; 
 
(k) de masten of bannermasten van welke aard ook. Alleen masten en flexibele dubbele masten in plastic niet groter dan 1 (één) meter lang en 1 (één) cm in diameter zijn toegestaan; 
 
(l) banners of vlaggen van meer dan 2 (twee) m x 1,5 m (anderhalve meter). Kleinere banners en vlaggen mogen worden toegestaan als ze zijn vervaardigd uit niet-brandbaar materiaal en voldoen aan de Franse wetgeving. Deze banners en vlaggen moeten voor onderzoek spontaan aan UEFA, de FFF en / of EURO 2016 SAS worden gepresenteerd; 
 
(m) grote hoeveelheden papier en/of toiletpapier; 
 
(n) elektronische, mechanische of manuele instrumenten die geluid maken, zoals megafoons, toeters en vuvuzela’s;
 
(o) fototoestellen en professionele camera's of andere professionele geluids- of video-apparatuur, op voorwaarde dat de fototoestellen, camera's, en andere audio- of video-opnametools zijn toegestaan in het Stadion voor persoonlijk gebruik en als dusdanig worden aanvaard door UEFA, de FFF en / of EURO 2016 SAS; 
 
(p) alle apparatuur die wordt gebruikt voor de transmissie of verspreiding van content;
 
(q) dieren, behalve de bijstandshouden en de blindegeleide honden volgens de letter van het Franse recht.
 
In geval van twijfel over een voorwerp geïntroduceerd in het Stadion, beslist de bevoegde persoon aangeduid door UEFA, de FFF en / of EURO 2016 SAS, of een politieagent, of dit voorwerp is verboden of krachtens voormeld reglement is toegestaan. 
 
Het is strikt verboden om volgend gedrag aan te nemen in het stadion:
 
(a) voorwerpen of vloeistoffen te gooien van welke aard dan ook, meer bepaald in de richting van een derde, het veld of rond het veld gelegen gebieden;
 
(b) vuur maken, het afsteken of het gooien van vuurwerk, Bengaals vuur of andere pyrotechnische middelen; 
 
(c) beledigende, racistische, xenofobe, seksistische (tegen mannen of vrouwen), religieuze, politieke of andere verboden / illegale berichten uitdrukken of verspreiden, in het bijzonder discriminerende propagandaberichten;
 
(d) te handelen op een wijze die kan worden aanzien als gevaarlijk, provocerend, bedreigend, discriminerend of beledigend;
 
(e) goederen of tickets te verkopen, materialen (inclusief drukwerken) of elk ander voorwerp te verspreiden, verzamelingen bezitten of andere promotionele of commerciële activiteiten voeren zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van UEFA, de FFF of EURO 2016 SAS, voor zover van toepassing; 
 
(f) structuren of installaties beklimmen die hiervoor niet bestemd zijn; 
 
(g) eender wat te schrijven, te verven of te lijmen op de structurele elementen, installaties en wegen;
 
(h) zich ontlasten elders dan in de toiletten of het Stadion vuil maken door voorwerpen zoals afval, verpakkingen, lege recipiënten, enz. achter te laten; 
 
(i) recht blijven staan nabij de zitplaatsen in de zones bestemd voor de toeschouwers; 
 
(j) zich verkleden of camoufleren (het aangezicht in het bijzonder) om niet te worden herkend; 
 
(k) elk ander niet-toegelaten gedrag aannemen. 
 
De bovenstaande lijst is niet-exhaustief.
 
76. Om hoe laat worden de deuren geopend?
 
De stadionpoorten zullen (3) uur voor de aftrap worden geopend.
Je kunt de wedstrijdkalender raadplegen via volgende link:
 
77. Is een medische dienst voorzien in de stadions? Is deze gratis?
 
Een medische spoeddienst zal gratis in elkeen van de tien stadions worden voorzien.
 
78. Kan ik het stadion betreden met een dier?
 
Behoudens uitdrukkelijke toestemming van EURO 2016 SAS, zijn dieren verboden in de stadions.
 
79. Mag ik foto’s nemen of filmen in het stadion, of heb ik daarvoor toestemming nodig?
 
Elke persoon die een wedstrijd bijwoont, heeft enkel het recht om elke vorm van geluid, beelden of stadion- en wedstrijdbeschrijvingen privé te registreren, te gebruiken of te delen (met inbegrip van elk resultaat, elke statistiek, informatie of elk ander wedstrijdgegeven). Het is strikt verboden om via Internet, de radio, televisie of via elke andere huidige of toekomstige mediatieke technologie, elke vorm van geluid, beeld, beschrijving, opname, resultaat of stadion- en wedstrijdstatistiek, integraal of gedeeltelijk te verspreiden, of personen bij te staan die zulke activiteiten uitvoeren.
 
80. Zijn er rokerszones voorzien in de stadions?
 
Alle UEFA EURO 2016 stadions zullen rookvrij zijn.
Het rokersverbod geldt zowel binnen als buiten het stadion en geen enkele rokerszone zal worden ingericht.
 
Een rokersverbod zal worden toegepast in alle interne en externe zones van de tien UEFA EURO 2016 stadions. 
Dit beleid maakt het mogelijk om de gezondheid van de supporters en het personeel in functie tijdens de wedstrijd te vrijwaren door het passief roken te verminderen. 
Elke persoon die wordt betrapt op het roken van tabak of een elektronische sigaret binnen het stadion, zal worden verzocht om deze te doven. We bedanken jullie alvast om het rokersverbod te willen naleven en we wensen jullie een uitstekend UEFA EURO 2016 in Frankrijk!
 
81. Beschikken de stadions over parkings? Waar kan ik een parkingkaart bekomen?
 
Geen enkele parking zal beschikbaar zijn op de site. We raden jou ten stelligste aan om het openbaar vervoer te gebruiken in de richting van het stadion.
 
82. Heb ik een identiteitsbewijs nodig om het stadion te betreden? Wat gebeurt er indien ik geen identiteitsbewijs kan voorleggen?
 
De toegang tot het stadion en de aanwezigheid op de wedstrijden worden geregeerd door het Stadionreglement voor UEFA EURO 2016 en door elke andere toepasbare wetgeving of regelgeving. Enkel de houders van een geldig ticket die, op verzoek, een geldig officieel identiteitsbewijs met foto kunnen voorleggen (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs), zullen het stadion kunnen betreden.
 
83. Wat is een « aanvrager »?
 
Een « aanvrager » duidt elke persoon met juridische capaciteit aan die een aanvraag indient met het oog op het bekomen van UEFA EURO 2016 tickets, in overeenstemming met de Algemene voorwaarden van de dienst ticketing voor de supporters van de deelnemende nationale voetbalbonden.
 
84. Geeft mijn ticket me toegang tot het openbaar vervoer?
 
Informatie over het gebruik van UEFA EURO 2016 tickets in het openbaar vervoer zullen op een latere datum worden gepubliceerd op EURO2016.fr.
 
85. Wat is het officiële informatiekanaal voor de UEFA EURO 2016 ticketing?
 
De officiële informatie betreffende de UEFA EURO 2016 ticketing kan enkel worden geraadpleegd via EURO2016.fr. De ticketverkoop voor UEFA EURO 2016 start op maandag 14 december 2015 om 12u00 CET. De ticketaanvragen kunnen worden ingediend bij UEFA via de website EURO2016.fr. 
Gelieve te noteren dat we niet kunnen antwoorden op de vragen met betrekking tot foutieve informatie verspreid door andere bronnen (media, forums, enz.) dan ons officieel informatiekanaal, te weten EURO2016.fr.
Gelieve tevens te noteren dat de UEFA EURO 2016 tickets enkel officieel kunnen worden aangekocht via de website EURO2016.fr. UEFA benadrukt dat geen enkel ticket zal worden verdeeld via agentschappen of andere tussenpersonen en verzoekt de supporters bijgevolg om zich niet te laten misbruiken door de verkopers op de zwarte markt, die niet enkel buitensporige prijzen vragen, maar vaak ook niet in het bezit zijn van de tickets die ze beweren te verkopen. 
 
86. Moet ik een ingangsvisum voor Frankrijk bekomen?
 
Om na te gaan of je een ingangsvisum voor Frankrijk nodig hebt, gelieve contact op te nemen met de lokale overheden van jouw land. Gelieve te noteren dat UEFA EURO 2016 tickets geen geldig document uitmaken om het Franse grondgebied te betreden.
 
87. Wat is een eco-calculator?
 
De « eco-calculator » is een tool die de milieu-impact van verschillende transportmiddelen vergelijkt om zo de beste oplossingen voor het milieu te bepalen. De door deze tool gegenereerde berekeningen weerspiegelen de ware impact van jouw traject op het milieu, of je nu met de trein, het vliegtuig of met de wagen reist.
 
88. Waarom wordt een eco-calculator aangeboden op het UEFA EURO 2016 ticketingplatform?
 
Het vervoer draagt ruim bij tot de ecologische voetafdruk van een evenement en is bijgevolg een belangrijk element binnen de strategie van duurzame ontwikkeling van UEFA EURO 2016. Door bijvoorbeeld de trein boven het vliegtuig te verkiezen, stoot de reiziger duidelijk veel minder broeikasgassen uit. UEFA wenst zo de zachte mobiliteit te bevorderen door alle toeschouwers correcte informatie te verschaffen over de milieu-impact van hun vervoersmiddel. Indien je meer info wenst over de strategie van duurzame ontwikkeling van UEFA, afspraak op:
 
http://www.uefa.com/uefaeuro/finals/organisation/sustainability/index.html
 
89. Waar kan ik nog meer informatie vinden over UEFA EURO 2016?
 
Indien je meer informatie wenst te bekomen over een ruime waaier aan onderwerpen met betrekking tot UEFA EURO 2016, zoals de gaststeden, de stadions, de commerciële hospitality packages, de sponsors, de vrijwilligers, het vervoer, de mascottes of de slogans, gelieve de bijhorende secties te raadplegen op onze website www.UEFA.com.
 
90. Wat moet ik doen indien ik geen activatiecode heb ontvangen?
 
Indien je geen activatiecode via email ontvangt, gelieve de parameters van jouw inbox te controleren en er zeker van te zijn dat je emails kunt ontvangen verzonden door noreply@uefa.com, want het is mogelijk dat jouw messenger de emails van dit adres als ongewenste mail heeft geklasseerd.
Indien je een geïntegreerde messengersoftware zoals Outlook gebruikt, gelieve te willen noteren dat dit programma de emails van noreply@uefa.com automatisch kan hebben doorgestuurd naar het dossier ongewenste mail. Dit zou kunnen verklaren waarom de email met jouw activatiecode niet in jouw inbox is beland.
 
91. Zal het mogelijk zijn om tickets te kopen voor alle wedstrijden van mijn team?
 
Je kunt Individuele Tickets aanvragen voor alle wedstrijden van jouw team.
 
92. Kan ik vragen om naast mijn vrienden te zitten in het stadion?
 
Na zijn/haar aanvraag te hebben ingediend, ontvangt elke aanvrager een bevestigingsmail met een individuele groeps-ID. Deze ID staat tevens vermeld in het overzicht dat verschijnt na de verzending van de aanvraag. Je kunt deze ID delen met jouw vrienden die tevens tickets aanvragen opdat ze kunnen aangeven dat ze in jouw nabijheid wensen te zitten.
Om een plaats te bekomen in de nabijheid van een welbepaald persoon, gelieve zijn/haar groeps-ID in te geven in de sectie « Jouw gegevens » van jouw aanvraag door te klikken op de knop « Ik selecteer de ID van mijn vriendenkring ».
Indien je wenst dat alle leden van jouw groep naast elkaar kunnen zitten, gelieve dezelfde groeps-ID te gebruiken voor alle aanvragen. Enkel de aanvragen met betrekking tot tickets van dezelfde categorie kunnen worden gegroepeerd.
Gelieve te noteren dat de aanvragers die tickets krijgen toegewezen en die dezelfde groeps-ID hebben geselecteerd, enkel naast elkaar zullen kunnen zitten als de beschikbaarheid het toelaat.
 
93. Kan ik tickets kopen of doorverkopen via het ticketingplatform?
 
Indien je tickets hebt aangevraagd via het UEFA EURO 2016 ticketingplatform bestemd voor de supporters van de Koninklijke Belgische Voetbalbond, heb je tevens de mogelijkheid bijkomende tickets aan te kopen voor andere speeldagen via het Plateform voor de doorverkoop van tickets. 
 
Je kunt de tickets echter niet verkopen die jou werden toegewezen ten gevolge van een aanvraag ingediend als supporter van de Koninklijke Belgische Voetbalbond. 
 
94. Wat is een « conditional » ticket?
 
Alle tickets toegewezen aan de supporters van de deelnemende nationale voetbalbonden voor de UEFA EURO 2016 wedstrijden met rechtstreekse uitschakeling worden als « conditional » beschouwd. De geldigheid van deze tickets hangt af van de prestaties van jouw team tijdens het tornooi. Indien jouw team zich kwalificeert voor de wedstrijden met rechtstreekse uitschakeling, worden jouw bonnen (« vouchers ») geldig en kun je deze inwisselen voor tickets in een ruilpunt voor bonnen (« Voucher Exchange Point ») van de betrokken gaststad. De ligging en openingsuren van deze ruilpunten zullen net voor aanvang van het tornooi worden aangekondigd.
Indien jouw team wordt uitgeschakeld, verliezen de overblijvende conditional tickets hun geldigheid en zal de overeenkomstige terugbetaling na het tornooi worden uitgevoerd op de kredietkaart die je hebt geregistreerd in jouw aanvraag.
 
95. Wat is een ruilpunt voor bonnen (« Voucher Exchange Point »)?
 
Het ruilpunt voor bonnen (« Voucher Exchange Point ») is een specifieke plaats in elke UEFA EURO 2016 gaststad waar de supporters van de deelnemende nationale voetbalbonden hun bonnen zullen kunnen inwisselen voor tickets indien hun team zich kwalificeert voor een wedstrijd met rechtstreekse uitschakeling tijdens het tornooi. 
De ligging en openingsuren van deze ruilpunten zullen net voor aanvang van het tornooi worden aangekondigd.
 
96. Wat is een bon (« voucher »)?
 
De supporters die conditional tickets krijgen toegewezen voor UEFA EURO 2016 wedstrijden met rechtstreekse uitschakeling die door hun team worden betwist, krijgen bonnen (« vouchers ») in plaats van tickets.
De geldigheid van deze bonnen hangt af van de prestaties van het team in kwestie tijdens het tornooi. Indien het team zich kwalificeert voor een wedstrijd met rechtstreekse uitschakeling, worden de overeenkomstige bonnen (« vouchers ») geldig en kunnen ze worden ingewisseld voor tickets in een ruilpunt voor bonnen (« Voucher Exchange Point ») van de gaststad waar de wedstrijd plaatsvindt. Gelieve te noteren dat enkel de aanvrager in kwestie zijn bonnen kan inwisselen voor tickets.
Indien het team wordt uitgeschakeld, verliezen de bonnen (« vouchers ») voor de overblijvende potentiële wedstrijden hun geldigheid en zal de overeenkomstige terugbetaling na het tornooi worden uitgevoerd op de kredietkaart die je hebt geregistreerd in jouw aanvraag.
 
97. Ik heb tickets aangevraagd tijdens de verkoopfase voor het grote publiek in 2015. Moet ik een andere account registreren op het ticketingplatform bestemd voor de Koninklijke Belgische Voetbalbond?
 
Neen. Indien je al een account hebt aangemaakt op het ticketingplatform tijdens de verkoopfase voor het grote publiek in de zomer 2015, dien je geen andere account meer aan te maken op het ticketingplatform van de supporters van de deelnemende nationale voetbalbonden, indien je voldoet aan de inschrijvingsvoorwaarden voor dit platform.
 
98. Waarmee stemmen de verschillende codes en nummers overeen die ik zie verschijnen in mijn account op het ticketingplatform? 
 
In het kader van jouw aanvraag zullen verschillende codes en nummers worden gegenereerd.
Je vindt een overzicht hieronder:
- Toegangscode: dit is de code die door de deelnemende nationale voetbalbond wordt meegedeeld aan de leden van de nationale supportersclub. Deze code geeft toegang tot het ticketingplatform bestemd voor de deelnemende nationale voetbalbond op EURO2016.fr.
- Activatiecode: dit is de code die wordt verstuurd naar elke gebruiker die een account heeft aangemaakt op EURO2016.fr. Deze code is voor eenmalig gebruik en dient om de account in kwestie te activeren.
- Hulpnummer: het referentienummer van jouw gebruikersaccount dat zich onderaan de pagina van jouw acccount op EURO2016.fr bevindt. Indien je hulp nodig hebt, kun je je met dit nummer identificeren.
- Groeps-ID: dit nummer geeft de supporters de kans om in de nabijheid van hun vrienden te zitten in het stadion. In jouw aanvraag kun je het groeps-ID invullen van jouw vrienden die al tickets hebben aangevraagd en jouw vrienden kunnen eveneens jouw groeps-ID ingeven bij hun aanvraag. Gelieve te noteren dat dit systeem enkel werkt met aanvragen die betrekking hebben op tickets van dezelfde categorie.
 
99. Kan ik mijn tickets betalen indien mijn kredietkaart vervalt voor het tornooi?
 
Opdat de betaling van jouw UEFA EURO 2016 tickets zou kunnen worden verwerkt, raden we jou aan om op het ticketingplatform een kredietkaart te gebruiken die minstens geldig is tot eind augustus 2016.
Gelieve te noteren dat indien jouw team wordt uitgeschakeld voor een wedstrijd met rechtstreekse uitschakeling waarvoor je conditional tickets kreeg toegewezen, deze tickets zullen worden terugbetaald na afloop van het tornooi op de kredietkaart die je tijdens jouw aanvraag registreerde.
 
100. Waar kan ik een toegangscode bekomen?
 
Om toegang te verkrijgen tot het ticketingplatform bestemd voor de Koninklijke Belgische Voetbalbond in het kader van UEFA EURO 2016, dien je een geldige toegangscode verschaffen. Deze code wordt door de deelnemende nationale voetbalbond meegedeeld aan de leden van de supportersclub.
Indien je jouw toegangscode nog niet hebt ontvangen, gelieve rechtstreeks contact op te nemen met jouw nationale voetbalbond.
 
101. Mag ik mijn toegangscode voor het platform meedelen aan andere aanvragers?
Gelieve te noteren dat elke toegangscode slechts door een enkele unieke gebruiker zal kunnen worden ingegeven op het ticketingplatform.
Deel jouw toegangscode met niemand, want zodra hij door iemand anders wordt gebruikt, zal je deze niet meer kunnen gebruiken om jouw eigen aanvraag in te dienen.
 
102. Kan ik rechtstreeks bij mijn nationale voetbalbond tickets kopen voor UEFA EURO 2016?
 
Elke deelnemende nationale voetbalbond ontvangt een bepaald aantal tickets voor haar interne noden en officiële genodigden, maar de nationale voetbalbonden verkopen geen tickets aan hun supporters. De UEFA EURO 2016 tickets worden daarentegen toegewezen aan de supporters van de deelnemende nationale voetbalbonden, dit uitsluitend via de officiële ticketingplatformen op EURO2016.fr.
Afspraak op de website EURO2016.fr om jouw tickets voor UEFA EURO 2016 aan te vragen.  
 
 
 
Voor verdere vragen kan je terecht bij de Customer Service van UEFA.