Wat vorige week nog een teaser was, is vandaag veel duidelijker geworden. De KBVB geeft vandaag met een belangrijke boodschap de aftrap van haar nieuwe campagne.

In deze video laten we duidelijk zien dat we allemaal #REDTOGETHER zijn.

#REDTOGETHER is veel meer dan een hashtag… We willen meer dan ooit de verenigende kracht van het voetbal benadrukken.

Met deze videoboodschap die officieel onze nieuwe campagne lanceert, worden niet alleen de Rode Duivels belicht, maar ook andere actoren die bij ons voetbal betrokken zijn: de Belgian Red Flames, de Beloften (U21), de nationale ploegen Futsal, de verschillende nationale jeugdploegen, de nationale G-teams, de Belgian Homeless Devils en Flames en onder meer ook onze stafs, supporters en commerciële partners. Het voetbal heeft de kracht iedereen te verenigen en zoals Romelu Lukaku verwoordt het letterlijk op het einde van de spot: “WE ARE #REDTOGETHER”.   

Deze campagne zal uiteraard worden ingezet om onze Rode Duivels te promoten en te steunen met het oog op hun WK in Rusland, maar ze zal ook worden gebruikt in een breder kader en op langere termijn. Het is een weloverwogen keuze, want ons doel bestaat er nu in om actoren te integreren uit verschillende milieus inherent aan het voetbal. Het is essentieel dat wij, Belgen, altijd verbonden blijven in goede en slechte tijden, want enkel zo kunnen we grootse dingen verwezenlijken”, verduidelijkt Pierre Cornez, woordvoerder van de KBVB.

Het gebruikte lettertype voor '#REDTOGETHER' symboliseert het concept achter onze campagne. Deze campagne werd immers ontwikkeld met als basis de tape die onlosmakelijk met het voetbal is verbonden en tevens de verenigende kracht van onze favoriete sport symboliseert.     

Onze nieuwe campagne werd ontwikkeld in samenwerking met het Antwerps agentschap “Done by Friday“ (donebyfriday.be) en #REDTOGETHER zullen we ons concept blijven ontwikkelen de komende weken en maanden.

#REDTOGETHER